Periaj profesional & Air-Flow

Informații generale

Curățarea profesională în cabinetul stomatologic are ca scop principal prevenirea cariilor, a afecțiunilor gingivale și a sensibilității dentare.

Ce presupune air-flow-ul?

După ce depozitele mari de tartru au fost eliminate, urmează îndepărtarea particulelor fine de tartru ce fac suprafața dinților aderentă pentru bacterii. Această etapă este realizată cu ajutorul unui aparat numit Air-Flow, ce curăță dinții, spațiile interdentare și lucrările protetice într-un mod eficient și confortabil. Acest lucru se întâmplă cu ajutorul unui jet fin de apă ce conține o pudră specială, asemănătoare bicarbonatului de sodiu. Astfel, se încetinește procesul de aderare a plăcii bacteriene la suprafața dinților, motiv pentru care se recomandă periodic și purtătorilor de aparate ortodontice.

Această procedură nu presupune niciun risc pentru pacient (chiar și în cazul în care există o sensibilitate dentară) și nu are niciun efect colateral.

În plus, pe lângă obținerea unor dinți curați, air-flow-ul oferă și un masaj gingival eficient, care are rolul de a stimula circulația sangvină locală.

Cum se efectuează periajul profesional?

În final, pentru a obține dinți perfect curați și lucioși, se realizează periajul profesional. Acesta se face cu ajutorul pastei de profilaxie, ce conține particule cu diverse arome și granulații (medii și soft – în funcție de sensibilitatea dinților) și a cupelor speciale de silicon sau periuțelor cu peri moi.

Periajul profesional nu are doar un efect profilactic și terapeutic, cât și unul estetic, deoarece îndepărtează toate colorațiile alimentare depuse de-a lungul timpului (colorații apărute din cauza cafelei, a ceaiului, a vinului și a sosurilor colorate).

Ca o măsură de protecție, la sfârșitul tratamentului, pentru întărirea structurii smalțului, se aplică un strat subțire de lac protector ce conține fluor – un agent care luptă împotriva bacteriilor ce cauzează caria dentară – sau unul ce conține proteine din lapte, ce are ca rol remineralizarea smalțului. Această procedură poate fi realizată doar după ce s-a efectuat curățarea profesională.

Nu uita, medicul este cel care îți poate oferi cele mai bune sfaturi referitoare la efectuarea unui periaj corect, alegerea unei paste de dinți adaptate nevoilor tale, dar și a altor instrumente auxiliare precum ața dentară, dușul bucal, apa de gură sau periuțele interdentare, astfel încât să poți menține rezultatele obținute și să te poți bucura de dinții curați cât mai mult timp.