Carii dentare

Informații generale

Caria dentară este cea mai întâlnită problemă, care afectează de-a lungul vieții atât copiii, cât și adulții. Cel mai probabil ai avut până acum cel puțin o carie dentară și știi că aceasta trebuie să fie curățată de îndată ce a fost identificată pentru a împiedica extinderea sa.

Fiecare carie are o dimensiune redusă atunci când apare, acesta fiind momentul ideal pentru a fi identificată și curățată, atunci când afectarea nu este una majoră. Reține însă faptul că în această fază ea nu doare, nu deranjează în vreun fel, fiind astfel imposibil de identificat acasă, în oglindă – acesta este motivul pentru care vizitele periodice la stomatolog sunt atât de importante. Apariția unei carii dentare te-ar putea surprinde totuși dacă știi că ai o igienă dentară bună.

Care sunt simptomele?

Atunci când caria nu mai este mică, ci a început să se extindă, vei începe să simți acest lucru, având una sau mai multe dintre aceste simptome:

• sensibilitate crescută a unui dinte;
  • durere (la rece sau la cald).
  • o pată închisă la culoare vizibilă pe dinte.

De ce apar cariile?

În principiu este vorba despre o igienă dentară necorespunzătoare.  În cavitatea orală avem o mulțime de bacterii care, atunci când această igienă nu este corespunzător efectuată, ne pot crea numeroase probleme. În plus, acele alimente mai puțin sănătoase care au un conținut ridicat de zahăr și băuturile acidulate (împreună cu bacteriile) produc acizi și atacă dintele. Astfel, în timp, se formează caria dentară.

Cum se tratează cariile dentare?

O carie poate fi tratată doar în cabinetul stomatologic și nu există niciun fel de pastă sau soluție eficientă care te-ar putea ajuta să obții acest rezultat acasă.

Medicul stomatolog va evalua stadiul în care se află caria dentară și va decide ce anume este necesar: dacă vorbim despre o carie superficială va fi necesară curățarea sa rapidă, însă dacă vorbim despre una profundă este necesară și umplerea cu un material fotopolimerizabil, cunoscut sub numele de „plombă”.

Atunci când caria este una foarte mare și profundă, iar o plombă dentară nu este suficientă, este posibil să fie nevoie de o coroană dentară.

În clinicile noastre, cariile pot fi tratate și cu ajutorul laserului, acesta având numeroase beneficii și fiind un tip de tratament ușor de acceptat de către majoritatea pacienților.

Care sunt motivele pentru care ar trebui să alegi tratamentul cariilor cu laserul?

• Sensibilitatea și durerea sunt aproape inexistente.
  • Laserul nu va afecta niciodată țesutul sănătos și va elimina doar țesutul afectat.
  • Nu există niciun risc de microfracturi în smalț sau în dentină, așa cum se poate întâmpla atunci când este utilizată freza dentară.
  • Laserul sterilizează țesutul.
  • Plombele vor avea o durată de viață mai îndelungată deoarece laserul va permite o adeziune mult mai bună a materialului de obturație la dinte.
  • Dispare zgomotul asociat turbinei dentare, zgomotul laserului fiind unul diferit, pe care pacientul nu-l asociază cu durerea.
  • Cantitatea de anestezic utilizată va fi mult mai mică (în unele situații se poate face tratamentul fără anestezie).