GINGIVECTOMIA ȘI GINGIVOPLASTIA

Gingivectomia reprezintă îndepărtarea unei porțiuni a gingiei din jurul unuia sau mai multor dinți, respectiv corectarea formei și a poziției gingiilor.

Poate apărea o creștere anormală a gingiei la purtătorii de aparat dentar (de regulă fix, mai rar mobilizabil), uneori din lipsa unei igiene corespunzătoare.

Alimentele retenționate în jurul aparatului pot nu numai să cauzeze carii (dacă ramân perioade lungi pe smalț), ci pot să provoace inflamarea acesteia (prin fermentație și prin creșterea numărului de bacterii din apropierea gingiilor), ducând la gingivită.

Sub acțiunea hormonilor la pacienții aflați la vârsta adolescenței, gingiile sunt deosebit de sensibile la atacul microbian și se produce o formă de gingivită hipertrofică (inflamația este însoțită de creșterea în volum a țesuturilor gingivale, uneori atât de intensă încât acestea aproape acoperă brackeții). Această situație îngreunează igienizarea, se acumulează și mai multe bacterii în lipsa unui periaj corect și astfel se ajunge la agravarea problemei.

Pentru a permite pacientului să își perieze dinții în mod corespunzător, dar și pentru a permite desfășurarea tratamentului ortodontic care este, evident, afectat de prezența gingiilor hipertrofice, este indicată  gingivectomia.

Aceasta se realizează cu anestezie locală, clasic chirurgical sau, așa cum preferam noi în clinici, prin procedeul LASER – rezultatul este vizibil imediat, sângerarea este minimă, iar în câteva zile aspectul țesuturilor este normal.

După efectuarea procedurii le recomandam tuturor celor care au predispoziție la afecțiuni parodontale să efectueze un  periaj conștiincios, să folosească ață dentară și alte metode ajutătoare care se pot dovedi extrem de utile în asemenea cazuri –  dușul bucal ajută atât la îndepărtarea resturilor alimentare, cât și la masajul gingiilor.

Pentru detalii și programari adresați-vă medicilor de la Advanced Gentle Dentist.

Consultația este gratuită!

Brosura Periimplantita

Stomatologie fara Durere prin InhaloSedare!" "Transforma anxietatea dentara intr-o stare calma si relaxata"