GINGIVECTOMIA ȘI GINGIVOPLASTIA

Gingivectomia reprezintă îndepărtarea unei porțiuni a gingiei din jurul unuia sau mai multor dinți, respectiv corectarea formei și poziției gingiilor.

Poate apărea o creștere anormală a gingiei la purtatorii de aparat dentar (de regula fix, mai rar mobilizabil) uneori din lipsa unei igiene corespunzătoare.

Alimentele retenționate în jurul aparatului pot nu numai să cauzeze carii dacă rămân perioade lungi pe smalț, ci și să provoace inflamarea acesteia (prin fermentație și prin creșterea numărului de bacterii din apropierea gingiilor), ducând la gingivită.

Când este necesară gingivectomia?

Sub acțiunea hormonilor la pacienții aflați la vârsta adolescenței, gingiile sunt deosebit de sensibile la atacul microbian și se produce o formă de gingivită hipertrofică (inflamația este însoțită de creșterea în volum a țesuturilor gingivale, uneori atât de intensă încât acestea aproape acoperă bracketii). Această situație îngreunează igienizarea, se acumulează și mai multe bacterii în lipsa unui periaj corect și astfel se ajunge la agravarea problemei.

Pentru a-i permite pacientului să își perieze dinții în mod corespunzator, dar și pentru a permite desfășurarea tratamentului ortodontic care este, evident, afectat de prezența gingiilor hipertrofice, este indicată gingivectomia.

Cum se realizează?

Aceasta se realizează cu anestezie locală, clasic chirurgical sau, așa cum preferăm în clinicile noastre, prin procedeul laser– rezultatul este vizibil imediat, sângerarea este minimă, iar în câteva zile aspectul țesuturilor este normal.

Importanța igienizării

Din păcate, dacă igiena pacientului continuă să fie defectuoasă, afecțiunea va recidiva, astfel încât recomandăm tuturor celor care au predispoziție la afecțiuni parodontale să efectueze un periaj conștiincios, să folosească ața dentară și alte metode ajutătoare care se pot dovedi extrem de utile în asemenea cazuri – dușul bucal ajută atât la îndepărtarea resturilor alimentare, cât și la masajul gingiilor.

Pentru detalii și programări, adresează-te medicilor de la Advanced Gentle Dentist, specializați în stomatologia laser în Germania și în Statele Unite

*(Strada cu sens unic paralelă cu Puțul lui Zamfir și George Călinescu - Zona Dorobanți.)