Terapia parodontală

Scopul tratamentului bolii parodontale este de a trata infecția existentă și de a închide pungile parodontale. Până în prezent, acest lucru însemna intervenții chirurgicale cu bisturiu și suturi.

Astăzi, noi vă oferim terapia LASER parodontală, o procedură minim-invazivă, ce reprezintă o îmbunătățire față de chirurgia obișnuită a gingiei.

Terapia LASER parodontală este o descoperire uimitoare în tratamentele parodontale. Aceasta a fost aprobată în Statele Unite de FDA ți s-a dovedit a avea un real succes în studiile științifice. Literatura prezintă un număr foarte mare de articole ce susțin că folosirea LASER-ului în tratamentele minim invazive de chiuretaj și planare radiculară, va produce mari îmbunătățiri, rezultatele fiind menținute un timp mai îndelungat.

Boala parodontală este o boala ce are la bază o infecție bacteriană. Această bacteriemie este cauza inflamării cronice a țesutului parodontal, iar rolul bactericid și detoxifiant al LASER-ului este binevenit în tratarea inflamației. Pe lânga toate acestea, s-a dovedit că LASER-ul are un important efect bactericid asupra lui Aggregatibacter actinomycetemcomitans, acesta fiind patogenul parodontal ce dă agresivitatea bolilor parodontale. Supresia acestei bacterii prin tratamentul convențional este minimă, în schimb s-a dovedit că lumina LASER-ului reușește să anihileze acest patogen, reușind să pătrundă în zone precum cementul radicular sau profunzimea țesutului moale, unde tratamentul convențional nu are niciun rezultat.

De asemenea, studiile au demonstrat că efectuarea chiuretajului cu convenționalele chiurete lasă țesutul dilacerat și nu îndepărtează în totalitate țesutul de granulație (infectat), ceea ce îngreunează regenerarea țesutului. În mod contrar, ședințele repetate de chiuretaj LASER lasă în urmă o linie uniformă a epitelului fără resturi de țesut de granulație, reducând foarte mult timpul de vindecare.

Terapia practicată în cabinetul nostru se numește “terapie parodontală asistată de LASER”, ceea ce implică faptul că LASER-ul este doar o parte a tratamentului.

În principal, pașii parcurși pentru tratamentul parodontal sunt:

• eliminarea plăcii bacteriene și a tartrului;
  • decontaminare;
  • chiuretaj;
  • biostimulare LASER.

Protocolul REPaiR Waterlase este primul protocol pas-cu-pas creat atât pentru tratarea parodontitei superficiale, cât și a celei profunde. El constă în trei faze: pre-chirurgical, chirurgical și post-chirurgical.

Faza 1: În etapa pre-chirurgicală pacientul trebuie evaluat parodontal, ceea ce include colectare de date prin parodontometrie (măsurarea pungilor parodontale), radiografii, istoric și factori de risc. Această fază implică:

• detartrajul supra- și subgingival prin chiuretaj și planare radiculară;
  • evaluarea igienei orale și stabilirea unui protocol în această direcție;
  • rezolvarea problemelor odontale (carii, plombe debordante, lucrări protetice prost adaptate etc.)

Faza 2: Se continuă doar după o nouă evaluare în urma respectării protocolului de la faza 1. Tratamentul chirurgical poate fi instaurat la un singur dinte, la mai mulți dinți sau la toți dinții, în funcție de așezarea și adâncimea pungilor parodontale.
Pentru cele mai avansate afecțiuni va fi nevoie de maximum 4 ședințe, dar cel mai frecvent sunt necesare doar 2 ședințe, programate la interval de o zi. În timpul ședințelor se vor folosi anestezice locale (în funcție de sensibilitatea fiecărui pacient), dar nu se vor folosi bisturiul și sutura. Sângerarea este minimă sau chiar inexistentă, fără durere post-tratament.

Faza 3: Faza post-chirurgicală presupune o îngrijire specială a dinților și a gingiilor ce au fost supuse tratamentului, astfel:

• imediat post-intervențional: periajul delicat al dinților cu periuțe de dinți cu peri moi și utilizarea apei de gură, în cazul în care periajul este inconfortabil;
  • la o saptamană după intervenție: suplimentar periajului dentar se va adăuga periajul interdentar cu periuțe interproximale îmbibate în apă de gură;
  • la 3 luni după intervenție se va realiza un detartraj supragingival.

Evoluția parodontozei (fie că încetinește, se opreste din evoluție sau avansează) depinde doar de modul în care va veți îngriji dinții și gingiile din momentul în care ați fost diagnosticat cu această boală. Fără tratament, infecția se agravează și pungile parodontale se adâncesc, ducând la pierderea dinților.

Păstrarea igienei de-a lungul vieții este necesară și obligatorie, iar asistentele noastre vă vor chema în mod frecvent la consultații și igienizări pentru monitorizarea bolii.

Pentru detalii și programări, adresați-vă medicilor de la Advanced Gentle Dentist.
Consultația este gratuită!

Brosura Parodontologie

Stomatologie fara Durere prin InhaloSedare!" "Transforma anxietatea dentara intr-o stare calma si relaxata"

Stomatologie laser copii fara durere, fara sangerare. Medici pedodonti si ortodonti specializati