Profilaxie

Informații generale

Afecțiunile gingivale, sensibilitatea dentară sau alte probleme ce ar putea constitui un risc pentru sănătatea orală pot fi evitate, iar primul pas pe care îl poți face este să iei în considerare igienizarea periodică.

Igienizarea dentară profesională reprezintă acea manoperă stomatologică prin care se îndepărtează placa bacteriană, tartrul (supra- și subgingival) și colorațiile alimentare. Scopul unei igienizări dentare este de a lăsa suprafețele dentare netede și curate, astfel încât bacteriile să nu se mai poată atașa de smalț, iar dinții să devină mult mai ușor de curățat prin mijloace uzuale (periaj, utilizarea aței dentare și a apei de gură).

În ce constă igienizarea dentară profesională?

Această manoperă este realizată de un igienist dentar și cuprinde mai multe etape, în cadrul fiecăreia folosindu-se anumite instrumente, în funcție de situația clinică prezentă. Aceste etape sunt: detartraj, airflow, periaj și fluorizare.

La final, igienistul dentar instruiește pacientul cum să își îngrijească dinții în fiecare zi: tehnici de periaj, utilizarea aței dentare și a altor produse auxiliare de curățare dentară. În funcție de fiecare caz în parte, pacientul va primi recomandări pentru utilizarea periuțelor, a pastelor de dinți și a apelor de gură cele mai potrivite pentru el.

Cât timp durează această procedură?

La Advanced Gentle Dentist, igienizarea dentară reprezintă primul pas în orice plan de tratament și îi acordăm o importanță foarte mare. Din acest motiv avem grijă ca toți pașii enumerați mai sus să fie realizați în mod corect și complet. O ședință de igienizare durează cel mai frecvent minimum o oră, iar cazurile mai severe beneficiază de două ședințe a câte o oră fiecare, astfel încât dinții și gingiile tale să rămână curate pentru mai mult timp.

Cât de des ar trebui făcută igienizarea dentară profesională?

Frecvența acestei manopere este stabilită de igienistul dentar sau de medicul parodontolog, în funcție de necesitatea fiecărui caz în parte. Această igienizare este cel mai frecvent recomandată o dată la 6 luni, dar există cazuri în care este necesară mai des (o dată la 3 luni): pe durata tratamentelor unor afecțiuni dentare, la fumători sau la pacienții cu tendință spre gingivită, femei însărcinate sau înaintea unui tratament de albire dentară.

Ce beneficii există în cazul unei igienizări profesionale efectuate în mod regulat?

• prevenirea cancerului oral;
  • evitarea bolilor gingivale;
  • protejarea dinților naturali;
  • detectarea afecțiunilor dentare incipiente;
  • menținerea sănătății orale;
  • obținerea unui zâmbet strălucitor;
  • o respirație proaspătă.

Ce opțiuni de igienizare sunt disponibile în clinicile noastre?

Tehnica de igienizare Sonicare – aceasta presupune îndepărtarea plăcii bacteriene și a tartrului cu ajutorul unui aparat ultrasonic; aparatul beneficiază de anse cu vârf inactiv, care nu afectează smalțul sau gingia în niciun mod negativ, unicul lor scop fiind acela de a îndepărta tartrul de pe suprafața dentară.

Tehnica de igienizare GBT – acest nou protocol folosește o tehnologie patentată EMS (dezvoltată de medici parodontologi, igieniști & medici stomatologi care tratează cariile), este potrivit pentru toate vârstele și are o eficiență crescută față de tehnicile clasice; se recomandă în special pacienților cu sensibilitate dentară mare pentru că folosește apă încălzită.