PROFILAXIE PARODONTALĂ

Afecțiunile gingivale, sensibilitatea dentară sau alte probleme ce ar putea constitui un risc pentru sănătatea orală pot fi acum evitate.

Igienizarea dentară profesională reprezintă acea manoperă stomatologică prin care se îndepărtează placa bacteriană, tartrul (supra- și subgingival) și colorațiile alimentare.

Scopul unei igienizări dentare este de a lăsa suprafețele dentare netede și curate, astfel încât bacteriile nu se mai pot atașa de smalț, iar dinții devin mult mai ușor de curățat prin mijloace uzuale (periaj, utilizarea aței dentare și a apei de gură).

În ce constă igienizarea dentară profesională?

Această manoperă este realizată de un igienist dentar și cuprinde mai multe etape, în cadrul fiecăreia folosindu-se anumite instrumente, în funcție de situația clinică prezentă. Aceste etape sunt: detartraj, airflow, periaj și fluorizare.

În final, igienistul dentar instruiește pacientul cum să își îngrijească dinții în fiecare zi: tehnici de periaj, utilizarea aței dentare și a altor produse auxiliare de curățare dentară. În funcție de fiecare caz în parte, pacientul va primi recomandări pentru utilizarea periuțelor, a pastelor de dinți și a apelor de gură cele mai potrivite pentru el.

Cât timp durează această procedură?

La Advanced Gentle Dentist, igienizarea dentară reprezintă primul pas în orice plan de tratament și îi acordăm o importanță foarte mare. Din acest motiv avem grijă ca toți pașii enumerați mai sus să fie realizați în mod corect și complet. O ședință de igienizare durează cel mai frecvent minimum o oră, iar cazurile mai severe beneficiază de două ședințe a câte o oră fiecare, astfel încât dinții și gingiile tale să rămână curate pentru mai mult timp.

Cât de des ar trebui făcută igienizarea dentară profesională?

Frecvența acestei manopere este stabilită de igienistul dentar sau de medicul parodontolog, în funcție de severitatea fiecărui caz în parte. Această igienizare este cel mai frecvent recomandată o dată la 6 luni, dar există cazuri în care este necesară mai des (o dată la 3 luni): pe durata tratamentelor unor afecțiuni dentare, la fumători sau la pacienții cu tendință spre gingivită, gravide sau înaintea unui tratament de albire dentară.

Ce beneficii există în cazul unei igienizări profesionale efectuate în mod regulat?

• preveniți cancerul oral;
  • evitați bolile gingivale;
  • vă protejati dinții naturali;
  • detectați afecțiuni dentare incipiente;
  • vă mențineți sănătatea orala;
  • aveți un zâmbet strălucitor;
  • aveți o respirație proaspătă.

Pentru detalii și programări, adresează-te medicilor de la Advanced Gentle Dentist, specializați în stomatologia laser în Germania și în Statele Unite.

*(Strada cu sens unic paralelă cu Puțul lui Zamfir și George Călinescu - Zona Dorobanți)

Brosura Parodontologie