Tot ce trebuie să știți despre anestezie și alăptare

Există multe mămici care după ce au născut își fac numeroase probleme cu referire la procedurile stomatologice efectuate pe perioada alăptării. O mare parte dintre acestea aleg să amâne vizitele la dentist destul de mult timp, în ciuda faptului că disconfortul sau durerea persistă, uneori fiind chiar insuportabile.

Este important să știți că se poate alăpta după tratamentele dentare obișnuite, pentru care a fost nevoie de administrarea anesteziei locale. Nu este nevoie să amânați alăptarea și nici să aruncați primul lapte extras deoarece majoritatea medicamentelor utilizate în stomatologie ajung în lapte într-o cantitate infimă.

De ce nu ar trebui să vă faceți griji în privința alăptării?

• Anestezia locală acționează doar la nivel local (în cazul vizitei la stomatolog acționează doar în zona acelui dinte). Astfel, vorbim doar despre niveluri nesemnificative în sangele mamei și, implicit, în lapte.
  • Timpul de acționare al anestezicelor locale este unul foarte scăzut, iar atunci când veți ajunge acasă la copil, cel mai probabil substanța activă este deja metabolizată (parțial sau chiar în totalitate).
  • Substanțele anestezice din stomatologie sunt aceleași care se folosesc și în cazul operației de cezariană sau în cazul anesteziei cu epidurală, chiar în canități mult mai mari, iar alăptarea se recomandă chiar imediat după naștere.

Referitor la radiografiile dentare (care sunt necesare pentru evaluarea și tratarea eventualelor afecțiuni), nici acestea nu sunt dăunătoare alăptării, la fel cum nici inhalosedarea nu are niciun efect negativ.

Trebuie doar să-i spuneți medicului dumneavoastră stomatolog că vă doriți să alăptați în continuare și veți primi cele mai bune sfaturi si recomandări!

PS: La clinicile noastre puteți beneficia de o anestezie fără durere datorită injecției computerizate Calaject, care va doza cantitatea de anestezic astfel încât senzația de disconfort să fie cât mai scăzută.

Pentru detalii și programări, adresează-te medicilor de la  Advanced Gentle Dentist, specializați în stomatologia laser în Germania și în Statele Unite

Gentle Dentist DOROBANTI

Str. Constantin Aricescu Nr.36, Sector 1, Bucuresti
*(Strada cu sens unic paralela cu Putul lui Zamfir si George Calinescu - Zona Dorobanti.)

Bulevardul Corneliu Coposu Nr.7, Bl. 104, Sc. 2, Ap. 47, etaj 5, (interfon 047), Bucuresti Sector 3 (Zona Unirii)