INFORMAȚII PACIENȚI

Ce ați vrut să aflați despre tratamentul endodontic și v-a fost teamă să întrebați:

Ce este endodonția?

Endodonția este o specialitate a medicinei dentare ce se ocupă cu prevenirea, diagnosticul, tratamentul și vindecarea afecțiunilor datorate țesutului moale aflat în interiorul dintelui (pulpa dentară sau nervul dintelui) precum și a ligamentelor de susținere situate în vârful rădăcinii.

Cine poate practica endodonția?

Fiecare medic dentist poate realiza tratamente endodontice, însă, de multe ori, atunci când se constată apariția unor probleme în decursul tratamentului sau chiar înainte de începerea acestuia, pacienții sunt îndrumați către un medic cu practica limitată la endodonție.

Medicul dentist cu practica limitată la endodonție este un medic care efectuează doar tratamente endodontice la cel mai înalt nivel, el instruindu-se în mod permanent în această specialitate pentru a fi la curent cu cele mai avansate tehnici și materiale.

Pentru realizarea unui tratament cât mai precis, el folosește instrumentar și tehnici ce nu sunt accesibile medicului dentist generalist, spre exemplu:

• microscop operator
  • laser
  • instrumentar rotativ și tehnici de ultimă generație

Ce este tratamentul endodontic?

Pentru a înțelege mai bine ce este și ce presupune tratamentul endodontic (tratamentul de canal), va trebui să știm câteva noțiuni de bază despre anatomia dintelui.
Dintele este alcătuit din mai multe straturi. Dinspre exterior către interior, aceste straturi sunt: smalțul, dentina și pulpa dintelui.
Pulpa dintelui (nervul) este un țesut conjunctiv bogat în vase sangvine și în terminații nervoase care sunt responsabile de formarea dintelui în cursul erupției sale pe arcadă.
Odată cu încheierea formării dintelui, țesutul pulpar și-a terminat rolul. Ceea ce inseamna că, la nevoie, pulpa dentară poate fi eliminată fără ca dintele să fie afectat.
Aceasta operațiune poartă denumirea de tratament endodontic.

Când este necesar tratamentul endodontic?

Tratamenul endodontic este realizat atunci când pulpa dentară prezintă o inflamație datorată unor traumatisme suferite de dinte, a unor fracturi sau fisuri în smalț, a unor obturații coronale întinse în suprafață (plombe) sau a unor carii profunde.
Inflamația pulpară netratată va duce la agravarea simptomelor inițiale (durere). În timp, dintele și țesuturile sale de susținere vor fi distruse iremediabil, ceea ce poate duce la pierderea sa. Pe lângă durere, există posibilitatea apariției unei infecții, mai întâi la nivelul osului maxilar și a țesuturilor moi învecinate, aceasta putându-se extinde la nivelul țesuturilor oro-faciale (adesea însoțită de durere). Netrata la timp, această infecție poate pune în pericol viața pacientului.

Cât dureaza un tratament endodontic?

În mod normal, un tratament endodontic obișnuit constă într-o singură ședință de 1-2 ore, dar există și cazuri complexe unde vor fi necesare 2 sau chiar mai multe ședințe.

Cât de dureros este tratamentul de canal?

Toate tratamentele endodontice sunt efectuate sub anestezie locală profundă. Prin realizarea acestei anestezii se asigură un confort sporit pacientului, dar și medicului dentist. Există totuși foarte puține cazuri în care atât inflamația pulpară, cât și infecția țesuturilor adiacente sunt foarte avansate, acestea împiedicând anestezicul să își facă efectul la potențial maxim, determinând o instalare parțială a anesteziei.

Între ședințele de tratament, dar și la finalizarea acestuia, există posibilitatea apariției unei sensibilități la nivelul dintelui, aceasta putând fi înlăturată prin administrarea unor antiinflamatorare și analgezice moderate.

Pentru detalii și programari, adresați-vă medicilor de la Advanced Gentle Dentist.

Consultația este gratuită!

Stomatologie fara Durere prin InhaloSedare!" "Transforma anxietatea dentara intr-o stare calma si relaxata"

Fara Freza! Fara Anestezie! Fara durere! Pentru copii si adulti FARA: anestezie, vibratie, zgomot, miros si presiune asociata turbinei stomatologice!