Detartraj profesional

Igiena orală este foarte importantă atât din punct de vedere estetic, cât și pentru starea dumneavoastră generală de sănătate.

În timp ce placa bacteriană și colorațiile pot fi îndepărtate printr-un periaj corect efectuat, tartrul (care reprezintă placa bacteriană mineralizată) nu poate fi indepărtat decât prin mijloace profesionale. Odata depus pe suprafața dentară, tartrul reprezintă mediul ideal pentru dezvoltarea bacteriilor ce sunt responsabile pentru apariția bolilor gingivale. Mai mult decât atât, dinții acoperiți de tartru nu mai pot fi curățați corespunzător și devin astfel predispuși la carii.

Detartrajul profesional reprezintă etapa prin care depozitele dure de tartru sunt îndepărtate cu ajutorul aparatelor ultrasonice sau sonice. Aceste aparate prezintă anse cu vârf inactiv, bont, ce nu afectează în niciun fel smalțul sau gingia, deoarece scopul lor este doar de a îndepărta tartrul de pe suprafața dentară.

Este aceasta manopera dureroasa?

Majoritatea pacienților consideră că detartrajul nu este dureros absolut deloc, iar senzațiile de vibrație, presiune și jetul de apă nu creează niciun fel de disconfort. În plus, mulți pacienți susțin că le place această experiență datorită senzației de curățenie de la sfârșitul tratamentului.

Cu toate acestea, există câteva situații în care detartrajul poate fi neplaăut: gingie inflamată, retracții gingivale cu expunerea dentinei și a cementului, hipersensibilitate dentinară. Dacă experimentați sensibilitate sau disconfort în timpul detartrajului, spuneti igienistului dentar și acesta vă poate prezenta câteva variante prin care această experiență poate deveni mai plăcută.

Inhalosedarea cu protoxid de azot poate ajuta pacientul să se relaxeze, iar gelurile anestezice topice pot scădea sensibilitatea gingivală. În cazurile extreme de disconfort, se poate realiza și anestezia locală.

Pentru detalii și programări, adresați-va medicilor de la Advanced Gentle Dentist.
Consultația este gratuita!

Brosura Parodontologie

Stomatologie fara Durere prin InhaloSedare!" "Transforma anxietatea dentara intr-o stare calma si relaxata"

Fara Freza! Fara Anestezie! Fara durere! Pentru copii si adulti FARA: anestezie, vibratie, zgomot, miros si presiune asociata turbinei stomatologice!